ایمپلنت - کاشت دندان - ارتودنسی - عمل زیبایی بینی

ایمپلنت - کاشت دندان - ارتودنسی - عمل زیبایی بینی - ایمپلنت دندانی

ایمپلنت - کاشت دندان - ارتودنسی - عمل زیبایی بینی

ایمپلنت - کاشت دندان - ارتودنسی - عمل زیبایی بینی - ایمپلنت دندانی

ایمپلنت,ایمپلنت دندانی,قیمت ایمپلنت,ایمپلنت تهران,کلینیک ایمپلنت,برند ایمپلنت,کاشت دندان,ارتودنسی,ارتودنسی ثابت,ارتودنسی متحرک,ارتودنسی نامرئی,ارتودنسی دیمون,متخصص ارتودنسی,ارتودنسی لینگوال,بهترین متخصص ارتودنسی,ردیف کردن دندان,مرتب کردن دندان,عمل زیبایی بینی,انجراف تیغه بینی,عمل بینی استخوانی,عمل بینی گوشتی,متخصص گوش و حلق و بینی

  • ۰
  • ۰

شرایط استفاده از ارتودنسی نامرئی

در صورتی که این نوع از بریس‌ها برای موارد نامرتبی خاص ( بنا به تشخیص دندانپزشک) ویا مشکلات پیچیده جویدن مناسب نباشند بهتر است که از روش های ارتودنسی  قدیمی استفاده شود.

ارتودنسی نامرئی می تواند در شرایط زیر مورد استفاده قرار گیرد:

دندان گرازی و  overjet(جلو بودن بیش از حد فک بالا) ، دندان‌های با فاصله زیاد یا روی هم جمع شده ویا دندان‌های کج

این روش ارتودنسی نامرئی برای بزرگسالان و نوجوانان طراحی شده اند و وقتی که هنوز دندان‌های شیری در دهان باقی مانده‌اند استفاده از آن توصیه نمی شود. بچه ها و نوجوانان کم سن و سال تر که با مشکلات ارتودنسی مواجه می شوند، بهتر است که به بریس های فلزی قدیمی یا براکت های سیمی مراجعه نمایند، با این حال اگر میخواهید از ارتودنسی نامرئی استفاده کنید تنها در صورت تایید دندانپزشک یا  ارتودنتیست میتوانند این کار را انجام دهند. الاینرهای شفاف در ابتدا تنها برای بزرگسالان طراحی شده بود.

این الاینر ها به یک همکاری مستمر و منظم نیاز دارد چون باید این الاینرها را ۲۲ ساعت در روز استفاده کرده و نباید این امر را فراموش یا اینکه الاینرها را گم کنند.

انواع ارتودنسی نامرئی

انواع معروف ارتودنسی نامرئی شامل : براکت های سرامیکی‌، بریس‌های درونی و الاینر‌های شفاف هستند. تنها بریس‌های سرامیکی به بریس‌های فلزی شباهت دارند با این تفاوت که از براکت های رنگ دندان (و  گاهی اوقات سیم‌های رنگی) نسبت به انواع فلزی برای مرتب کردن دندان ها استفاده می‌کنند. به طور کلی ، چون بدون لکه هستند و از سرامیک های با رنگ مشابه رنگ دندان در آنها استفاده شده نسبت به انواع فلزی کمتر در معرض دید هستند اما به اندازه ی بریس های درونی یا الاینر های شفاف ، نامرئی نیستند.

براکت های درونی که به انها بریس های نامرئی درونی، بریس های زبانی یا i braces نیز گفته می شود به همراه الاینر های شفاف یک قدم جلوتر رفته اند و در حال پیشرفت برای نامرئی کردن این درمان هستند. این را هم باید در نظر داشت که هر جایگزین، فواید و اشکالات خود را نیز دارد.

بریس های سرامیکی

بریس های سرامیکی شفاف از مواد کامپوزیتی ساخته شده اند که ضعیف تر و شکننده تر از بریس های فلزی هستند. براکت های سرامیکی از براکت های فلزی بزرگتر هستند و برای نگه داشتن انها روی سیم  کمانی، به نوارها یا رشته های لاستیکی نیاز است. چون رشته ها سفید یا شفاف هستند می توانند به راحتی لکه دار شوند. هر چند لکه دارشدن یک مشکل بزرگ نیست زیرا هر وقت که بخواهید (معمولا هر ماه) می توانید ان را عوض کنید.گیره هایی که خودشان بسته می شوند ( Sel fligate یا Damon ) نیازی به متصل کننده های سیمی یا فنری ندارند.

همانند بریس های فلزی، براکت های سرامیکی تا زمانی که درمان کامل نشود برداشته نمی شوند و می توانند موجب اذیت و آزار و ناراحتی شما شوند چراکه مرتبا مراقبت از دندان، غذا خوردن و صحبت کردن شما را پیچیده می کند.

و به این علت که به اندازه ی بریس های فلزی محکم نیستند ، بریس های سرامیکی باید به مدت طولانی تری روی دندان باقی بمانند. از این رو ارتودنسی شما بایستی از یک نیروی اهسته و تدریجی استفاده کند تا مواظب این باشد که فشاری به انها وارد نشود. همچنین بریس های سرامیکی معمولا گرانتر از بریس های قدیمی فلزی هستند.

براکت های درونی

براکت های درونی را پشت دندان‌ها می جسپانند بنابراین از دید پنهان می مانند. برای ساخت iBrace های معمول از تصاویر اسکن شده قسمت داخلی دندان استفاده می کنند . براکت هایی که معمولا با کامپیوتر  طراحی شده اند ،  به قسمت های داخلی دندانهای بالایی و گاها پایینی چسپانده می شوند. این کار باعث جذاب شدن آن برای افراد حاضر در جامعه شده زیرا در استفاده از الاینر های شفاف یا بریس ها و براکت های قدیمی(سیمی)  برای جلوی دندانها ، اذیت می شدند. و از ان جاییکه الاینر های شفاف را میتوان برداشت، و احتمال آن وجود دارد که گم شوند باعث به تاخیر افتادن درمان می شوند. در روش براکت های درونی iBrace ها در جای خود ثابت شده و قابل حرکت نیستند و برای تسریع در درمان با آنها می توان از فنر استفاده کرد مانند فنرهایی که در بریس های بیرونی از آن استفاده می شود با این تفاوت که استفاده از فنر در آن مشکل تر است.

اشکال iBrace قیمت بالای ان نسبت به بریس های قدیمی برای دندانهای جلویی است که دلیل ان استفاده از کامپیوتر در ساخت براکت  است. چون در ساخت ای بریس ها از کامپیوتر استفاده میشود بنابراین یک روش جدید به حساب می اید. بسیاری از ارتودنتیست ها در درمان با بریس های نامریی یا تجربه نداشته و یا راحت نیستند بنابراین از آن برای درمان استفاده نمی کنند. صحبت کردن، راحتی، بهداشت نگهداری از دندان و برداشتن پلاک دندان ممکن است چالش های مربوط به iBrace باشد.

الاینر های شفاف

الاینرهای شفاف یک سری از هم تراز کننده های شفاف و قابل برداشت هستند که با دندانها  به خوبی منطبق می شوند و با کمترین درد و ناراحتی با دندان ها جفت می شوند. الاینر های شفاف تقریبا نامرئی هستند  و کمترین مقاومت را در برابر لک شدن از خود نشان می دهند. با وجود انها هیچ براکت یا سیمی برای شکستن یا ضرب دیدن وجود نخواهد داشت. انها را می توان برای غذا خوردن، نوشیدن و سایر کارهای دیگر درآورد و مسواک زدن و نخ دندان کشیدن را بسیار آسان تر می کنند.

از آنجایی که الاینر های شفاف را می توان برداشت این الاینرها به تحریک بیشتر و مرتب کردن مداوم احتیاج دارند و به راحتی گم می شوند که این باعث تاخیر در بهبودی و هزینه های تعویض اضافی می شود. با وجود راحت بودن انها، الاینرهای شفاف میتوانند موجب ناراحتی یا درد خفیف به خصوص در اغاز فیکس کردن و به هنگام اعمال فشار روی دندانها به هنگام تکان دادن انها می شود. ( که البته در تمام روش های ارتودنسی وجود دارد و این عیب به حساب نمی آید). به علاوه الاینرها تنها از سوی دندان پزشکان وو  ارتودنتیست ها باید تایید شوند و به نگهداری ویژه و پرهزینه ای نیاز دارند.

برای الاینر های شفاف ، پس از انکه دکتر ارتو شما قالب ۳بعدی دندانهایتان را تهیه کرد، ان را به لابراتوار مخصوص تولید کننده می فرستد و ان را مطابق و مناسب یا دندان شما با استقاده از تکنولوژی کامپیوتری می سازند. سپس انها را برای دندانپزشک ارتو شما برای ازمایش و ارزیایی می فرستند و بعد ان ها را در دسته هایی اماده می کنند. شماری از این الاینرها به مشکلات ارتودنسی خاص شما بستگی دارند. هر دسته را برای محدوده خاص زمانی استفاده می کنید وتنها برای غذا خوردن، اشامیدن ، مسواک زدن و نخ دندان کشیدن انها را بر می دارید. دندانها به تدریج به دسته ی جدید عادت کرده و کم کم لبخند شما را تغییر می دهد. در معاینات دوره ای، دندانپزشک دسته ی دیگر الاینر را اماده کرده و پیشرفت درمان را بررسی می کند. بازبینی معمولا در پایان اولین سری از درمان درخواست می شود تا هر گونه جزییات ناتمام اصلاح شود.

طول درمان ارتودنسی نامرئی

به شرایط و نوع بریس های نامریی مصرفی شما بستگی دارد. که حدودا این بریس ها باید به مدت ۱۲ تا ۱۸ ماه مورد استفاده قرارگیرند. هر چند گاهی این مدت درمان طولانی تر نیز می شود.

بریس های فلزی بهترین کارکرد را دارند چرا که از سخت ترین مواد ساخته شده اند.بریس های سرامیکی با وجود این که بهتر و محکم تر به نظر می رسند زمان بیشتری باید روی دندان باقی بمانند چرا که استحکام بریس های فلزی را ندارند. همچنین بریس های درونی زمان بیشتری را برای موثر واقع شدن می طلبند .

دفعات درمان با الاینرهای شفاف متفاوت است برای مثال در درمان الاینر های نامرئی به ۲۰-۳۰ الاینر برای دندان‌های بالا و پایین به مدت ۹-۱۵ماه احتیاج است. دفعات درمان صحیح با الاینر شفاف از ۱۲-۲۴ماه متغیر است و بستگی به مساله ی نامرتبی دندانهای شما دارد. طول درمان به طور متوسط ، ۳۲مرحله ی درمانی دارد که در ۸ فاز اجرا می شود، در حالی که در موارد با نامرتبی کمتر، به ۱۲مرحله ی درمانی و ۳۳فاز نیاز است.

قیمت ارتودنسی نامرئی

قیمت ارتودنسی نامرئی مقداری بالاتر از درمان های قدیمی ارتودنسی است که از۳۰۰۰ تا ۵۰۰۰ یورو متغیر است. قیمت این ارتودنسی نامرئی بستگی به نوع و طول درمان شما دارد که هرچه طولانی تر باشدقیمت آن بالاتر می رود که البته از یک حدی بیشتر نخواهد شد.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی